krill-oil

 Výzkum poukazuje na výhody krillového oleje oproti rybímu oleji.

Dr. Mercola:
Krillový olej je již mnoho let mým oblíbeným zdrojem Omega 3 mastných kyselin. Jeho užívání je vhodné zejména v případě, že nejste pravidelnými konzumenty mořských plodů, jako divokých Aljašských lososů, sardinek nebo ančoviček. Ve skutečnosti jsem byl jedním z prvních propagátorů krillového oleje, jako vyjímečného zdroje omega-3 živočišného původu. 
Krillový olej je často přirovnáván k rybímu oleji, ale ve skutečnosti je zde mnoho rozdílů, které poukazují na to, že krillový olej je ideálnější volba. Původně jsem byl odsuzován za to, že jsem doporučoval olej z krilla jako zdravější možnost, která je šetrnější k životnímu prostředí než rybí olej.
Ale postupem let, krill začal získávat větší pozornost výzkumníků, a pokaždné, když vyšla v novinách nová studie o krillovém oleji, seznam jeho příznivých zdravotních účinků se začal zvětšovat a rozdíly v kvalitě rybího oleje oproti krill oleji byly stále výrazněji zmiňovány.

Výhody krillového oleje oproti rybímu oleji:


Vyšší účinnost

Výzkum ukazuje, že krillový olej má mnoho výhod oproti rybímu oleji, např. tyto:

Studie ukázaly, že krill olej je 48x účinnější než rybí olej. To znamená že jej potřebujete mnohem méně než rybího oleje (jak bylo potvrzeno ve studii z roku 2011, která byla publikována v deniku Lipids).

 

Obsahuje fosfolipidy

Mastné kyseliny jsou rozpustné ve vodě, ale nejsou přepravovány krví ve své přirozené formě - vyžadují "zabalení" do tuko-proteinových "přepravních prostředků". V krillovém oleji jsou Omega 3 tuky připojené k fosfolipidům, což znamená, že jej Vaše tělo můžu okamžitě vstřebat.

V rybím oleji jsou omega-3 připojeny k trigyceridům, které se rozkládají až ve Vašich vnitřnostech na základní mastné kyseliny DHA a EPA. Asi 80-85 procent je jednoduše likvidováno ve Vašich střevech. Studie potvrdily, že krill olej se vstřebává 10x - 15x lépe než rybí olej. Fosfolipidy jsou také jedním z hlavních slože k vysokohustotních lipoproteinů (HDL), které jsou pro tělo příznivé, a tím, že umožníte Vašim buňkám udržet strukturální soudržnost, fosfolipidy pomohou Vašim buňkám lépe pracovat.

 

Obsahuje Fosfatidylcholine

Při užívání rybího oleje probíhá složitý proces ve Vašich játrech - ta jej musí připojit k Fosfatidylcholinu pro to, aby jej Vaše tělo mohlo zužitkovat. Krillový olej již Fosfatidylcholin obsahuje, což ji další z jeho výhod.

Phosphatidylcholine je složen částečně z cholinu - předchůdce pro životně důležitý neurotransmiter acetylcholine, který vysílá nervové signály do Vašeho mozku a také trimethylglycinu, který ochraňuje Vaše játra.

Choline je důležitý pro rozvoj mozku, učení a paměť. Ve skutečnosti, choline hraje zásadní roli v plodovém stádiu vývoje, takže je obzvláště důležité jej užívat v těhotenství.

 

Nepodléhá oxidaci

Rybí olej je poměrně náchylný k oxidaci, a oxidace vede k vytváření volných radikálů. Konzumace volných radikálů následně zvyšuje Vaši potřebu přijmu antioxidantů. Rybí olej obsahuje velmi málo antioxidantů zatímco krillový olej obsahuje astaxanthin - pravděpodobně nejúčinnější antioxidant v přírodě - to je důvod proč je krillový olej tak stabilní a odolný vůči oxidaci. 

 

Neobsahuje kontaminované látky
Ryby jsou velmi náchylné k absorbci rtuti a dalších těžkých kovů, kvůli široce rozšířenému znečištění vody. Krill arktický není k této kontaminaci náchylný. Nejenže jsou loveni z čistších vod, ale protože je krill na dně potravního řetězce, živí se Fytoplanktonem a nežije mezi kontaminovanými rybami.

 

+ Pro ekologicky udržitelný rozvoj 

Krill je mnohem více udržitelný z hlediska ekologie než ryba, protože, je to nejvýznamnější biomasou na světě, což dělá z Krilla jednu z nejvíce udržitelných živočichů na světě. Výlov krilů je rovněž pečlivě regulován a pouze 1 - 2 procenta z celkového množství krillů je vyloveno každý rok.

Množství krillů je sledováno Komisí pro konzervaci antarktidských námořních živých zdrojů (CCAMLR). Námořní rada (MSC) potvrzuje, že výlov se provádí v souladu se striktními udržitelnostními kritérii, aby se předešlo přemnožení. 

 

Výborný vliv na metabolismus

Výzkumníci zjistili, že krillový olej je mnohem účinnější než rybí olej, pokud jde o blaodárný vliv na genetiku a metabolismus. Geny mají "spínače", které se mohou vypnout a zapnout, což v podstatě kontroluje každý biochemický proces ve Vašem těle a živiny jako omega-3 řídí tyto spínače. Mastné kyseliny pomáhají přímým metabolickým procesům jako je produkce glukózy, výroba lipidů, buněčné energie, oxidace a desítky dalších. Víme, že různé typy a zdroje Omega-3 ovlivňují jíátra různě, Což ukazuje výzjum z roku 2011 - Hranice genetiky. - V tomto výzkumu byly porovávány játra myši, která byla v jednom případě krmena olejem z krilla a v druhém případě rybím olejem. Výsledky se velmi liší:

 

Olej z Krilla:

V játrech podporuje přeměnu glukózy, zatímco rybí olej ne

Podporuje rozklad tuků, rybí olej ne

Pomáhá regulovat dýchací řetězec mitochondrií, rybí olej ne

Snižuje produkci cholesterolu, zatímco rybí olej ji zvyšuje

 

Tudíž - olej z krilla pomůže snížit úroveň triglyceridu a cholestrolu a zvyšuje výrobu energie, zatímco rybí olej ne. 

Minulý rok, italský výzkum potvrdil, že olej z krilla zlepšuje funkci glukózy, metabolismu, a mitochondrické funkce, které mohou chránir proti jaterní steaóze, která je způsobována nezdravou stravou.

 

 

 

Krill Oil May Help Prevent Dozens of Diseases

                                                                                                                                                                                                                                                 Ukazuje se, že krizový olej pomáhá předcházet nebo léčit alespoň dvě desítky různých nemocí, některé z nich jsou uvedeny níže (v tabulce).

Předchází kardiovaskulárnímu onemocnění a hyperlipidémii a nízký krevní tlak a vysoký cholesterol.

Zánět

Oxidační stres12

Artróza, Artritida a revma.

V jedné studii 300 mg krillového oleje denně významně snižuje zánět, bolest, ztuhlost již po sedmi dnech a ještě více po 14 dnech užívání.

Metabolický syndrom zahrnující obezitu, ztučnění jater a cukrovku typu B (snížením zánětu a cukru v krvi)

Premenstruační syndrom (PMS) a dysmenorea18

Neurologické/ kognitivní disfunkce, zahrnující ztrátu paměti, stárnutí mozku, poruchy učení, ADHD, autismus či dyslexie a Parkinsonova choroba

 

 

Rakovina střev

Ledvinové onemocnění

Crohnova choroba

Autoimunitní onemocnění, jako lupus a nephropatie.

Předchází předčasnému porodu a podporuje vývoj mozku plodu.

 

Většina lidí může těžit z doplnění Omega 3

Zatímco doporučuji získávat většinu vašich potřebných živin z opravdového jídla, v některých případech však suplementy dávají větší smysl. Omega-3 je jedním z nich, protože mnoho ryb je zkrátka moc kontaminovaných, aby jejich požívání ve větším množství bylo bezpečné. (Výjimkou je divoce chycený aljašský losos a menší ryby jako sardinky a ančovičky)

Omega-3 jsou pro zdraví opravdu nezbytné a spousta Američanů má těžký nedostatek těchto živin. A co je ještě horší – spousta lidí také konzumuje spoustu omega-6 tuků, které se nacházejí v rostliných olejích a zpracované stravě.

Podle výzkumu publikovaného v roce 2009, nedostatek omega-3 může způsobit nebo přispívat k 96 000 předčasným úmrtím každý rok. Malá koncentrace EPA a DHA, jak se ukázalo, má za následek zvýšené riziko smrti a zrychlení kognitivního úpadku. Jak se ukázalo, lidé trpící depresí, mají rovněž méně omega-3 v krvi, než lidé, kteří depresí netrpí.

Nehledě na Váš věk a pohlaví, dodání doplňků obsahujících vysoce kvalitních omega-3 živočišného původu, jako je např. krillový olej,, do Vaší běžné stravi je jednou z nejsnadnějších a nejefektivnější cest, jak zlepšit Vaše zdraví. Těhotné ženy by se obzvláště měly držet této rady, protože většina žen má velký nedostatek tohoto tuku, což může způsobit potíže Vašim dětem.

Je důležité si uvědomit, že Vaše tělo nedokáže vytvářet omega-3 tuky, takže plod musí získávat veškeré omega-3 tuky ze stravy jeho matky. Proto je důležitá strava matky a koncentrace DHA v plazmě, která přímo ovlivňuje množství DHA vyvíjího se plodu, které může mít vliv na vývoj mozku dítěte a zdraví očí.

Stejně tak, kojenci jsou závislý na přijmu Omega-3 z mateřského mléka, proto je nezbytné, aby ženy měly dostatečný příjem omega-3 tak, aby podporoval zároveň jejich vlastní zdraví a zdraví jejich dětí.

Co byste měli zvážit, když si kupujete Krillový olej

Při výběru doplňků z krillového oleje, zohledňujte následující faktory:

  • Ujistěte se, že jsou vyrobeny z krilla z Antarktidského oceánu.
  • Ověřte si, že společnost má platný certifikát z MSC, který potvrzuje jeho výlov v souladu s mezinárodními spotřebními standardy
  • Krillový olej by měl být spracováván za studena, aby byly zachovány bilogické benefity. Ujistěte se, že k získání oleje z krilla nebyl užit hexan. Naneštěstí, některé z nejrozšířenější krillových olejů na trhu používají tento nebezpečný chemický prvek
  • Olej by zároveň neměl obsahovat těžké kovy, PCB, dioxiny a další kontamináty
  • Tvrdé kapsle jsou lepší než měkké gely, proto, že do gelu se dostává více kyslíku, což způsobuje oxidaci (urychluje žluknutí). Pokud není kdyslík přítomenm, oxidace nemůže proběhnout. Přestože krizový olej obsahuje astaxanthin, který významně snižuje oxidaci, tvrdé kapsle mají přídavnou ochranu, který zajišťuje maximální čerstvost a účinnost

 

 

Krillový olej má spoustu výhod a prakticky žádné nevýhody

Jak můžete vidět krizový olej As you can see, krill oil překonává běžný rybí olej v mnoha různých směrech. Pro začátek – potřebujete jej mnohem méně, k dosažení stejného efektu, takže je to mnohem schůdnější (levnější) volba. A zatímco tuky Omega 3 živočišného původu jsou důležité pro celkové zdraví Omega-3 v krizovém oleji je důležitý pro udržení správné hladiny tuků a kardiovaskulárního zdraví.

Krillový olej je rovněž nejudržitelnějším zdrojem Omega-3, což je důležité hledisko.

Zdroj: mercola.com

 

Tento web používá soubory cookie. Dalším procházením tohoto webu vyjadřujete souhlas s jejich používáním.